fredag 31 juli 2015

Snusfri i +3,5 dagar

Trevlig fredag!
Jag satt här och skulle klippa ihop lite klipp från AC/DC, och så går det inte, arghh..!
Först slutade ljudet fungera i Windows Movie Maker, då blir det rätt så svårt. Sedan,.. ja, egentligen hände inte så mycket mer, faktiskt, haha. Jag är bara urkass på att göra sådant. Så det får vänta lite längre. 

Istället började jag baka, och just nu står det en kaka i ugnen, så gott (speciellt smeten)!
Det blir en drömtårta, med recept från Björns mormor. Detta recept är heligt ;) . 
Annars då? Jag uppdaterade till Windows 10 i förrgår, och jag är inte jätte imponerad. Det finns visserligen många smarta funktioner, men överlag så känns det så..gammalt? Måste nästan bero på själva utformningen. Den är så platt, skugglös, tråkiga "platta" färger, knappt skuggningar, "kantiga" ikoner m.m. Ytliga saker javisst, men ändå viktiga. Då var Windows 8 (som jag hade innan) MYCKET snyggare. 
Jag har inte gått igenom alla funktioner än, men jobbar på det.
Ett plus (hitils) är iallafall "Microsoft Edge", det verkar vara superbra! 
Men nu tror jag väl, nu försvann saken som visar vart man är när man skriver! Ni vet, den som kommer upp på sidan när man ex. byter rad, och som visar vart i texten man är (vad heter den?!) ?
Nu blev detta jobbigt, haha, jag postar detta inlägg nu och återkommer. 
Mitt tålamod (humör) är inte alls det rätta för sånt här just nu, är inne på dag 3,5 som snusfri. UUUUGH!  ;)
Busan var mysig när vi kom hem efter AC/DC


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så roligt att just DU vill kommentera!