onsdag 3 juni 2015

Paus i plockandet.

Åh, nu har jag suttit och rengjort databurken. I 40 MINUTER!
Haha, det var verkligen på tiden, så nu spinner den som en kissekatt ;) .
Dessutom har jag börjat plocka undan och fixa här inne på "kontoret", imorgon kommer en efterlängtad leverans från IKEA. ÄNTLIGEN ett nytt, stort skrivbord.

Det skrivbordet vi har nu, sjöng på sin sista refräng för sisådär 1 år sedan, haha. Kanske innan dess också.
Numera kan man knappt röra bordet utan att det gungar som en gelépudding.

Anledningen till att det har tagit så lång tid att fixa ett nytt skrivbord är för att vi har vilja haft ett hörnskrivbord utan överdel, och så ska det vara "långt".
När jag hittade ett som jag tyckte om, så tyckte inte Björn om det, och tvärt om.

Men när vi var i Uppsala senast, så var vi in och kollade på IKEA. Hittade några alternativ, så förra veckan beställde vi.
Dock inte något av de vi hade tänkt från början, vi kom på att det är bättre att köpa delar, och bygga ihop ett eget. På så vis får vi det som vi vill.
Så vi köpte en hörnskiva samt en rak, en hurts och några ben (haha).

Det blir en bra början, sedan, allt eftersom, kan vi köpa till ytterligare någon skriva och få ännu mer plats!

Det ska bli skönt att få ordentligt med plats. Dessutom kommer vi kunna sitta vid skrivbordet med båda datorerna, plus ha plats för skrivaren och allt annat. 
Det blir bra! Sedan ska det komma upp lite hyllor också. 

Idag är det knepigt väder igen, ena stunden skiner solen, andra så spöregnat det OCH haglar.
Tydligen är det risk för åska också. Hoppas inte.

Nu ska jag och min huvudvärk vila lite innan det är dags att fortsätta plocka.

Bild från upptäcktsfärden här om dagen..

Mörka moln kommer laddade med regn :(

Vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så roligt att just DU vill kommentera!