tisdag 23 juni 2015

Midsommar ✿

Hade ni en trevlig midsommar? Det hade vi!
Runt lunchtid åkte jag och Björn in till Hembygdsgården i Ljusdal för att se på dekoration och resning av midsommarstången, lyssna på musik och titta på dans.
Det var så trevligt! Även om midsommarstången inte var särskilt blommig, så var den fin. Det har ju inte slått ut så mycket blommor här i krokarna ännu.

På tal på blommor, så såg jag några lupiner igår! Lila och rosa, äntligen börjar de synas.
Dagen innan midsommar plockade jag lite små buketter med smörblommor, rävsvansar, hundkä/ex, syrener och någon annan liten ljusblå blomma. Jätte fint! Håller sig ganska bra fortfarande.


Nu ska jag snart åka upp och veckohandla, sedan hem och bädda ned mig i soffan tillsammans med huvudvärken. "Mysigt".













Tyvärr knäppte jag inte några bilder på kvällen. 
Men vi var hemma hos oss och grillade, och drack lite gott. 
Väldigt trevligt :) .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så roligt att just DU vill kommentera!