tisdag 2 juni 2015

Efterlängtat besök ♡

Nu har det vart tomt här inne ett bra tag, förlåt!
Men nu kommer jag in här, som en riddare i använd rustning för att få ordning på det hela ツ
För tre veckor sedan ...
Jag hade legat och vilat på morgonen, sedan starta jag datorn och tänkte ta på lite städmusik. Då knackade någon på ytterdörrn, så jag gick dit och öppna.
Utanför stod mamma, pappa & Ronja!!!
Först såg jag bara mamma, och tänkte "Vafan, vad lik hon är mamma! Är det mamma?! Det är mamma! Och pappa!! OCH Ronja!! "

Haha, jag tror jag var för trött för att kunna förstå något.. :'D
Tydligen ( & fullt förståeligt hade jag tappat hakan..)

Åh, så glad :D !
Det är andra gången de bara dyker upp och överraskar, även om jag hade vela städat först, så älskar jag en sån överraskning ♡ !
Bara en stund senare åkte vi in till DollarStore, handla och lite sånt. 
Jag brukar inte åka in till Ljusdal så ofta,  så det var kul med sällskap ♡ . 

Fyra dagar var de här, så mysigt♡. 
Önskar de kunde stanna längre ♡.
Dock var katterna INTE lika glatt överraskade.. "Åh, kommer den jävla hunden igen?!"
Men, det gick bra . Katterna fick bäras upp på ovanvåningen, och Ronja fick stanna nere ;) .

Ena natten när jag satt uppe vid datorn sent, så hörde jag hur Freja smög ned för trappen.
Attans, tänkte jag, nu väcker hon snart Ronja och så kommer det bli kaos.

Så jag gick till köket, där Freja nu satt och åt upp Ronjas hundmat, mycket gott. Typ.
Sedan smög hon sig försiktigt mot vardagsrummet.. Och fick syn på Ronja, som låg i min fåtölj (!) och sov. Sedan smög hon lite närmre.. lite närmre.. Sedan stod Freja och nosa på Ronjas tassar, haha.
Antagligen tyckte Ronja nog att det kittlades, för hon ryckte till. Så Freja "fluffade" till sig, och FLÖG upp för trappen igen, hahah! Såg hysteriskt roligt ut.

Jag älskar när vi får besök.
Speciellt när "mapa" kommer, då är det så mysigt .
Då är det alltid full fart, matlagning, städning, gräsklippning, soffhäng, åka in på Ljusdal och gå i affärer.. ♡ Älskar det ♡. 
Det vart inte många bilder som togs under de fyra dagarna, men ett par iallafall.
Lägger upp längre ned i inlägget.
Vad har hänt annars då?
Det var hart två spelkvällar, GTA5. Det är alltid roligt !
Sedan har det satts potatis, jag har rensat lite ute på logen, Björn & Pengen har kört iväg skräp, jag har förlängt sjukskrivningen (som jag gör varje månad).. Ja, lite smått och gott helt enkelt.

En lite speciell sak har hänt också.. 
Jag & Björn har sett vår första vilda björn :D!
Björnen gick utanför vårt hus, nere på täckten. 
Det var häftigt att se!
Mitt i natten, 02:45, för att vara exakt vandrade han omkring här ute.

Sedan dess har vi spanat lite mer noggrant, men inget resultat, såklart ;) .

Nu har ni fått en liten uppdatering, jag har dessutom en hel del bilder på lite allt möjligt att visa sedan.
Detta inlägg är redan ganska så långt, så det blir bara några få här.
Jag ska också berätta om hur min huvudvärk är, om den är bättre eller inte (spoiler: DEN ÄR!).

Nu ska jag dricka mitt kaffe, sedan ska jag nog ned i tvättstugan. Förhoppningsvis kan jag hänga ut tvätten på tork sedan. 
Varje (!) gång jag gör det, börjar det regna. Men enligt väderrapporterna ska det vara uppehåll idag, iallafall tills i eftermiddag. Hoppas!

Ha en bra dag!
Mapa ligger och vilar ;)
Fina blommor ♡


Pappa klipper gräs :)

Ronja ligger ute och spanar efter katter .. ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så roligt att just DU vill kommentera!