måndag 2 februari 2015

Måndag 2/2-15

Ja, då var även denna helgen slut. Det går så fort! Veckorna hinner knappt börja innan de är slut..

Denna helgen var vi ner till Dalarna (lördag-söndag). Vi skulle egentligen ha åkt på fredag, men jag mådde inge vidare. 
Men vi hade det himlans trevligt :) .

Lördag eftermiddag åkte vi till Leksand för att kolla matchen mellan LIF-Växjö. Väglaget var kasst, moddigt och snöigt så vi kom precis i tid för nedsläpp! Tur det.

Matchen då? Tyvärr förlorade vi, Växjö vann med 6-1.
Det är bara att ta nya tag. Vi hade det trevligt ändå, och klacken gjorde ett fantastiskt bra jobb! Var inte tysta en sekund nästa. Hejaramsa efter hejaramsa! Väldigt peppande och bra :) .

Igår, innan vi åkte hem, svängde vi förbi hos en bilhandlare och kollade lite. Det fanns mååånga fina bilar där.. uhuh! Om man ändå hade några miljoner till övers.. ;) .

Björn blev lite förtjust i en bil, en Fiat (...) Sedici . 
En liten och pigg bil. 4WD,  diff (!), bra framkomlighet, något högre.


Vi ska köpa en annan bil att ha istället för (min pärla) Subarun.
Jag älskar den bilen, trots att den inte är varken vacker eller ekonomisk.
Den tar sig fram bra, är bekväm att köra och jag sitter väldigt bra i den. Men, den är dyr att både köra och äga. 
Vi tankade fulltank innan vi åkte ner till Dalarna i lördags, och nu är det snart tomt i tanken. Tur och retur cirka 39 mil. 
Nog för att Subarun tog oss fram i en riktigt jobbigt väglag, men.. Den är törstig. 

Volvon är väldigt billig att köra ( en 740). När vi körde ner med den i somras så snitta den 0,75. Mirakelbil, dendär Volvon.

Men angående en ny bil.
Det är en svår nöt att knäcka det.
Bilen måste ha 4wd, gärna så man kan koppla ur den när den inte behövs. Det kan man göra på den fula lilla Fiaten. 
Dessutom har den diff, ända upp till 60km/h! Det är ju ett plus, måste jag säga.
Trots att den är liten, fanns det bra utrymme i hela bilen. Tom. Björn fick bra plats att köra. När jag satt i baksätet bakom Björn fick jag plats, trots att han sitter i baksätet och kör (nästan iallafall).

Men vi får se vad det kan bli för något. Ingen stress.. Det finns så många bilar att välja mellan, så till slut läre vi ha hittat en som uppfyller våra krav.

Annars då? 
Vilket snöväder! Det snöar konstant. Helt underbart, tycker jag. 

Idag blir det en väldigt lugn idag, huvudet värker och jag känner mig allmänt seg. 

Bild på Subarun när vi tog ut den från sommarvilan. Som sagt, den är ingen skönhet, men jag älskar den. Jag kommer köpa en till Subaru i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så roligt att just DU vill kommentera!