tisdag 4 november 2014

ⓇⒺⒸⒺⓅⓉ

Jag tänkte dela med mig av ett otroligt gott recept, på hönökakspizza!
Detta var något som Björn snubblade över för ett tag sedan, vi testade detta, något skeptiska, men resultatet var såå gott!

Dessutom är det busenkelt att göra, men jag skriver med vad vi brukar ha på.

Köp ett paket med hönökaka, det blir då tre "pizza halvor". En mättar väldigt bra!
Sedan gör man precis som med pizza:
På med tomatsås (jag blandar tomatpuré och krossade tomater i lika delar),  sedan strimlar jag skinka och river ost som jag lägger på tillsammans med oregano. Simple as that!
Men vill man ha en lite roligare så kan man ta på vad man nu känner för.

Min favorit:
Tomatsås
Riven ost (vi använder Arla's hushållsost)
Strimlad skinka
Oregano, cayennepeppar, vitlökspulver samt vitpeppar
När jag har lagt på detta så;
Strimlar/delar jag bitar av kött (helst älgbiff som tillagades dagen innan➡rester)
rester) som jag lägger på pizzan tillsammans med tärnad ost som har legat i olja - tada! 

Detta är verkligen något jag rekommenderar ツ .
Hur mycket jag har haft på av allt är olika. Man får gå på känn helt enkelt.

Smaklig måltid!

Favoriten! Ber om ursäkt för en dålig mobilbild.

Förresten, är det någon som har gjort egen pizza på knäckebröd?! Det måste jag testa, haha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så roligt att just DU vill kommentera!