fredag 5 september 2014

Bilder från Pilkalampinoppi

När jag och Björn hade vart i Orsa (några veckor sedan) så körde vi upp till Sveriges första brandtorn i Pilkalampinoppi på vägen hem. Vilket ställe! Wow!
Man kommer dit när man tror sig ha kört alldeles åt skogen (hehe). Nästan en mil på grusväg, om jag inte missminner.

Jag tänkte iallafall dela med mig med några bilder därifrån. Tyvärr vart de flesta väldigt dåliga. När vi väl hade kommit upp (en ganska rejäl backe upp) så var vi rätt så slut. Dessutom ville vi hem ganska omgående. Därför blev det autoinställningar på kameran. Men, det bästa vore om ni åkte dit själva. Bilderna kan inte göra platsen rättvis. Omöjligt!
Här kommer det cirka 47 bilder, om jag inte räknade fel. Inte ens hälften, haha.
Brumbrum..
Framme!
Björn älgar på som vanligt.. ;)
Utsikt halvvägs upp..
 Utsikt halvvägs upp..
SÅ fint! Underbar stuga.
Wow!
Där kan man sitta läänge!
 så vackert!
...
 Brant neråt var det, haha.
...
 ...
 ...
 ...
 ...
 ...
Björn fotar han å :)
 ...
 ...
Omöjligt att tröttna på utsikten!
 ...
 ...
Sveriges första brandtorn, 1889.
 Stugan.
Gul(l)igt kök.
 Perfekt utsikt till morgonkaffet.
 Jag skulle gärna tagit med möblerna hem, haha.
 Köket.
 Golvet var SÅ fint!!!
Mot allrummet.
 Liten sittplats.
 Utsikt fr. allrummet.
 Trapphuset byggdes inte för långa personer.. ;)
 Detalj.
Manick att mäta avstånd med.
 Utsikt fr. tornet.
 Utsikt fr. tornet.
 Utsikt fr.tornet.
 Vackert.
 Det kändes lite ostabilt att så där uppe när det blåste, haha.
Haha, ducka älskling!
 Påväg mot bilen igen.
 Detaljbild.
 Detaljbild.
 Brunn.

Ja, där fick ni se lite bilder. 
Har man vägarna förbi så måste man åka dit. Man kan inte riskera att missa utsikten! 
Dessutom är stugan alltid öppen, året runt, dygnet runt. 
Så man får gå in och ta sig en liten fika. Utedass fanns det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Så roligt att just DU vill kommentera!